Tak jak i w innych sprzętach mechanicznych, tak i w wózkach widłowych niezwykle istotne są jednostki napędowe. Niestety czasami może zdarzyć się też tak, że silnik spalinowy w wózku widłowym odmówi posłuszeństwa. Dlaczego tak się dzieje i co w takiej sytuacji należy robić?
Elementy najczęściej ulegające awarii w silniku spalinowym
Usterki silników spalinowych mogą mieć różnorakie podłoże. Pomimo jednak tego, śmiało można wyróżnić takie, które zdarzają się najczęściej. Jak pokazuje praktyka, najpopularniejszymi problemami dotyczącymi silników spalinowych w wózkach widłowych są te związane z łożyskami, tryskami i rozrządem. Sporo kłopotów jest też efektem wystąpienia usterki w innych osprzęcie, takim jak cewki, czy też system chłodzenia. I chociaż teoretycznie każdy z przytoczonych powyżej elementów konstrukcyjnych przystosowany jest do pracy w najróżniejszych warunkach, to jednak czasami może zdarzyć się tak, że odmówi posłuszeństwa.
Jak unikać usterek silnika spalinowego w wózku widłowym?
Aby uniknąć usterek, trzeba każdego dnia pamiętać o prawidłowej eksploatacji wózka. Należy mieć tu na uwadze nie tylko właściwe użytkowanie sprzętu, ale także jego regularne serwisowanie. Według zaleceń większości producentów przeglądy konserwatorskie powinny odbywać się co 30 dni, a każda naprawa musi być odnotowana w dzienniku konserwacji. Oprócz takich oczywistości, jak wymiana oleju na czas, odpowiednia jego jakość czy też unikanie pracy silnika na zbyt wysokich obrotach, zwracajmy również uwagę na drobniejsze działania w codziennym użytkowaniu.
Podsumowanie
Na koniec przypomnijmy, że serwisowanie wózka widłowego jest koniecznością w sytuacji, gdy występują nawet najmniejsze podejrzenia co do nieprawidłowości w jego działaniu. Taka zasada odnosi się zresztą nie tylko do omawianych silników spalinowych, ale również wszystkich innych elementów wchodzących w skład takiego sprzętu. Pamiętajmy, że wyłącznie działając w ten sposób, zapewnimy pełne bezpieczeństwo prowadzonych prac i zminimalizujemy ryzyko poniesienia w przyszłości bardzo kosztownych napraw.