maszty do wozkow widlowych - Jakie rodzaje masztów stosuje się w wózkach widłowych?

Jakie rodzaje masztów stosuje się w wózkach widłowych?

Jakie rodzaje masztów stosuje się w wózkach widłowych?

Wózki widłowe to najpopularniejsze pojazdy mechaniczne, które pozwalają na swobodne przewożenie i podnoszenie ładunków. Wykorzystywane są niemal w każdym zakładzie produkcyjnym oraz w magazynach, gdzie wykonywane są procesy logistyczne związane z przeładunkiem oraz składowaniem towarów. Za prawidłowy układ podnoszenia wózka widłowego odpowiada maszt razem z karetką, widłami i łańcuchami. Poniżej przedstawiamy rodzaje masztów, które stosowane są w wózkach widłowych.

Rodzaje masztów występujące w wózkach widłowych

Wózki widłowe najczęściej wyposażone są w maszty, które różnią się możliwością obciążenia oraz wysokością roboczą, z jaką mogą pracować. Spośród dostępnych masztów wyróżnić można standardowe modele jednostopniowe, czyli simplex. Ten rodzaj masztu odpowiada m.in za podnoszenie ładunku poprzez ruch ramy wewnętrznej. Mogą być one nieodpowiednie do pracy w budynkach z niskim stropem.

Maszty dwustopniowe tzw. duplex (podwójne) różnią się zastosowaniem od masztów jednostopniowych. Tutaj podnoszony ładunek obraca się wraz z karetką w zasięgu ramy wewnętrznej. Dopiero kiedy maszt osiągnie odpowiednią wysokość maksymalną wysuwana jest rama wewnętrzna. Ten rodzaj masztu wykorzystywany jest do pracy z mniejszą wysokością roboczą – wózek z takim masztem może wjechać do pomieszczenia z ograniczoną wysokością, np. na naczepę samochodu ciężarowego.

Maszty trzystopniowe, czyli tzw. triplex to rozbudowana wersja masztów dwustopniowych, które zostały wyposażone w dodatkową ramę wewnętrzną. Tego typu pojazdy charakteryzują się o wiele większą maksymalną wysokością roboczą, dzięki czemu idealnie sprawdzą się m.in w magazynach wysokiego składowania.

Jak wszystkie części wózka widłowego, maszty należy poddawać regularnej konserwacji. w przypadku awarii maszt można zregenerować i poddać naprawom spawalniczym. Niekiedy uszkodzenia są jednak na tyle poważne, że pozostaje jedynie wymiana całego elementu.

Zostaw kontakt!

Udostępnij artykuł

Skopiuj link do pamięci

Kopiuj